اشعار پابلو نرودا

اشعار پابلو نرودا,ترجمه اشعار پابلو نرودا,ترجمه شعر پابلو نرودا,اشعار پابلو نرودا ترجمه شاملو,اشعار پابلو نرودا با ترجمه شاملو,شعر پابلو نرودا,پابلو نرودا,پابلو نرودا اشعار,پابلو نرودا احمد شاملو,پابلو نرودا شاعر شیلیایی,پابلو نرودا ویکی پدیا,پابلو نرودا Pdf,پستچی پابلو نرودا,شعر پابلو نرودا ترجمه احمد شاملو,شعری از پابلو نرودا با ترجمه احمد شاملو,فیلم پستچی پابلو نرودا,داستان پستچی پابلو نرودا

اشعار پابلو نرودا

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پابلو نرودا برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مجال ستایش موهایت ندارم.

باید برای تک تک آن نغمه ها سر دهم

شعر یاد خدا , شعر در مورد یاد خدا , شعر درباره یاد خدا , شعر در وصف یاد خدا

اشعار پابلو نرودا

دیگر عاشقان تو را به چشم دیگر می طلبند اما،

تنها آرزوی من آرایش موهای توست

شعر یار , شعر در مورد یار , شعر درباره یار , شعر در وصف یار

ترجمه اشعار پابلو نرودا

اگر عشق

تنها اگر عشق

طعم خود را دوباره در من منتشر کند

بی بهاری که تو باشی

حتی لحظه ای ادامه نخواهم داد

منی که تا دست هایم را به اندوه فروختم.

شعر وطن , شعر در مورد وطن , شعر درباره وطن , شعر در وصف وطن

ترجمه شعر پابلو نرودا

آه عشق من!

اکنون مرا با بوسه هایت ترک کن

و با گیسوانت تمامی درها را ببند.

شعر باران , شعر در مورد باران , شعر درباره باران , شعر در وصف باران

اشعار پابلو نرودا ترجمه شاملو

برای دستانت

گلی

و برای احساس عاشقانه ات

گندمی خواهم چید.

شعر بچه , شعر در مورد بچه , شعر درباره بچه , شعر در وصف بچه

اشعار پابلو نرودا با ترجمه شاملو

تنها، فراموشم مکن

اگر شبی گریان از خواب برخاستم

چرا که هنوز در رویای کودکی ام غوطه می خورم.

شعر ماه فروردین , شعر در مورد ماه فروردین , شعر درباره ماه فروردین , شعر در وصف ماه فروردین

شعر پابلو نرودا

عشق من!

در آنجا چیزی جز سایه نیست

جایی که من و تو

در رویایمان

دستادست هم گام برخواهیم داشت.

اکنون بیا با هم آرزو کنیم که هرگز

نوری برنتابدمان.

شعر کافه , شعر در مورد کافه , شعر درباره کافه , شعر در وصف کافه

پابلو نرودا

و من از اندامت فهرستی خواهم ساخت

و چون شعری ناب

سطر به سطر

بند به بندت را

از بر خواهم نمود

شعر چپ دست ها , شعر در مورد چپ دست ها , شعر درباره چپ دست ها , شعر در وصف چپ دست ها

پابلو نرودا اشعار

دوست می دارم آن وجب خاکی که تو هستی

من که در مراتع سبز ِ افلاک

ستاره ای ندارم ، این تکرار ِ توست

تو ، تکثیر دنیای من.

شعر حج , شعر در مورد حج , شعر درباره حج , شعر در وصف حج

پابلو نرودا احمد شاملو

در چشمان ِ درشت ِ تو نوری است

که از سیارات مغلوب به من می تابد

شعر جوانی , شعر در مورد جوانی , شعر درباره جوانی , شعر در وصف جوانی

پابلو نرودا شاعر شیلیایی

بر پوست تو ، بغض ِ راه هایی می تپد

هم مسیر ِ شهاب و تندر ِ باران

منحنی کمرت قرص مهتاب ِ من شد

شعر بهشت , شعر در مورد بهشت , شعر درباره بهشت , شعر در وصف بهشت

پابلو نرودا ویکی پدیا

و خورشید ، حلاوت دهان ژرف تو

نور سوزان و عسل ِ سایه ها

 من در خفا ، میان سایه و روح دوستت دارم

شعر چرخ گردون , شعر در مورد چرخ گردون , شعر درباره چرخ گردون , شعر در وصف چرخ گردون

پابلو نرودا Pdf

چه کنم تا خود را بازشناسم؟

چگونه مى توانم

پاره هاى خویشتنم را از نو به هم بپیوندم؟

شعر جدایی , شعر در مورد جدایی , شعر درباره جدایی , شعر در وصف جدایی

پستچی پابلو نرودا

تن تو را یکسره

رام و پر

برای من ساخته اند.

شعر جاده , شعر در مورد جاده , شعر درباره جاده , شعر در وصف جاده

شعر پابلو نرودا ترجمه احمد شاملو

دستم را که بر آن می سرانم

در هر گوشه ای کبوتری می بینم

به جست و جوی من.

شعر چهره زیبا , شعر در مورد چهره زیبا , شعر درباره چهره زیبا , شعر در وصف چهره زیبا

شعری از پابلو نرودا با ترجمه احمد شاملو

گویی عشق من

تن تو را از گل ساخته اند

برای دستان کوزه گر من.

شعر چای , شعر در مورد چای , شعر درباره چای , شعر در وصف چای

فیلم پستچی پابلو نرودا

می خواهم که آرام باشی

درست مثل اینکه غایب هستی

شعر دختر , شعر در مورد دختر , شعر درباره دختر , شعر در وصف دختر

داستان پستچی پابلو نرودا

صدای من را از دور می شنوی

و صدای من تو را لمس نمی کند

درسته مثل اینکه چشمانت پرواز کرده اند به دوردست ها

مثل اینکه یک بوسه لبانت را مهر کرده است

شعر استاد , شعر در مورد استاد , شعر درباره استاد , شعر در وصف استاد

اشعار پابلو نرودا

انگار همه چیز از روح من پر شده است

و تو از چیزهایی پدیدار می شوی

که از روح من پر است

شعر باد , شعر در مورد باد , شعر درباره باد , شعر در وصف باد

ترجمه اشعار پابلو نرودا

تو مانند روح من هستی

مثل پروانه رویا

مثل کلمه “اندوه”

شعر یاد دوست , شعر در مورد یاد دوست , شعر درباره یاد دوست , شعر در وصف یاد دوست

ترجمه شعر پابلو نرودا

در رویاهای من

هیچ عشق دیگری

نمیخوابد

تو خواهی رفت

ما با هم خواهیم رفت

بر فراز آب هایی از جنس زمان

شعر آرامش , شعر در مورد آرامش , شعر درباره آرامش , شعر در وصف آرامش

اشعار پابلو نرودا ترجمه شاملو

دیگر هیچکس

در کنار من

به درون سایه ها

سفر نخواهد کرد

شعر آفتاب , شعر در مورد آفتاب , شعر درباره آفتاب , شعر در وصف آفتاب

اشعار پابلو نرودا با ترجمه شاملو

تتها تو

همیشه سبزی

همیشه خورشید

همیشه ماه

شعر آینه , شعر در مورد آینه , شعر درباره آینه , شعر در وصف آینه

شعر پابلو نرودا

زندگی ما تونلی نیست

میان دو روشنایی مبهم؟

یا روشنایی

میان دو مثلث تاریک؟

یا زندگی آن ماهی

در راه پرنده شدن؟

شعر دروغ , شعر در مورد دروغ , شعر درباره دروغ , شعر در وصف دروغ

پابلو نرودا

آیا مرگ از نبودن ساخته شده

یا ماده‌ای خطرناک در درونش است؟

شعر خبر خوش , شعر در مورد خبر خوش , شعر درباره خبر خوش , شعر در وصف خبر خوش

پابلو نرودا اشعار

از چه کسی بپرسم

برای ایجاد چه اتفاقی به این دنیا آمدم؟

چرا ناخواسته در حرکتم؟

چرا نمی‌توانم آرام بنشینم؟

شعر یتیم نوازی , شعر در مورد یتیم نوازی , شعر درباره یتیم نوازی , شعر در وصف یتیم نوازی

پابلو نرودا احمد شاملو

چرا بدون چرخ می‌چرخم

و بی‌بال و پر پرواز می‌کنم؟

چرا تصمیم به مهاجرت گرفتم

در حالی که استخوان‌هایم در شیلی زندگی می‌کنند؟

شعر حسود , شعر در مورد حسود , شعر درباره حسود , شعر در وصف حسود

پابلو نرودا شاعر شیلیایی

با من بیا !

مگو کجا؟

تنها

با من بیا !

شعر حماقت , شعر در مورد حماقت , شعر درباره حماقت , شعر در وصف حماقت

پابلو نرودا ویکی پدیا

با من بیا تا درد، تا زخم

با من بیا تا نشانت دهم

عشقم را آغاز از کجاست .

شعر خاطره , شعر در مورد خاطره , شعر درباره خاطره , شعر در وصف خاطره

پابلو نرودا Pdf

با من بیا

با من بیا تا خونی که از لبم چکید

تا خونی کز سکوتم

تا مرگ .

شعر خانواده , شعر در مورد خانواده , شعر درباره خانواده , شعر در وصف خانواده

پستچی پابلو نرودا

با من بیا تا دوباره به نوشداروی تو

روئینه

جانی تازه بگیرم .

تا شرابی باشی

که عشقی را سیراب می‌کند .

شعر دنیا , شعر در مورد دنیا , شعر درباره دنیا , شعر در وصف دنیا

شعر پابلو نرودا ترجمه احمد شاملو

با من بیا تا طعم آتش را دوباره احساس کنم

آتشی از خون و میخک

آتشی از عشق و شراب .

شعر دیدار , شعر در مورد دیدار , شعر درباره دیدار , شعر در وصف دیدار

شعری از پابلو نرودا با ترجمه احمد شاملو

اما اگر هیچ چیز

نتواند ما را از مرگ برهاند

لااقل “عشق”

از زندگی نجاتمان خواهد داد …

شعر دست , شعر در مورد دست , شعر درباره دست , شعر در وصف دست

فیلم پستچی پابلو نرودا

چه دل نگرانی ، گاه

وقتی که با منی

و من پیروز تر و سر افراز تر از دیگر مردان

زیرا نمی دانی

که در من است

پیروزی هزاران چهره ای که نمی توانی ببینی

هزاران پا و قلبی که با من راه سپرده اند

نمی دانی که این ، من نیستم

شعر بخت و اقبال , شعر در مورد بخت و اقبال , شعر درباره بخت و اقبال , شعر در وصف بخت و اقبال

داستان پستچی پابلو نرودا

(( من )) ی وجود ندارد

من تنها نقشی ام از آنان که با من می روند

که من قوی ترم

زیرا در خود

نه زندگی کوچک خود

بل تمامی آن زندگی ها را دارم

و همچنان پیش می روم

زیرا هزاران چشم دارم

با سنگینی صخره ای فرود می آیم

زیرا هزاران دست دارم

و صدای من در ساحل تمامی سرزمین هاست

زیرا صدای آن هایی را دارم

که نتوانستند سخن بگویند

نتوانستند آواز بخوانند

وامروز با دهانی نغمه سر می دهند

که تو را می بوسد

شعر دوست داشتن , شعر در مورد دوست داشتن , شعر درباره دوست داشتن , شعر در وصف دوست داشتن

اشعار پابلو نرودا

درود بر دست های تو باد

آنگاه که پر می کشند به سوی من

که سپیدی شان آوازم

و بوسه هاشان حیات من است

شعر یزد , شعر در مورد یزد , شعر درباره یزد , شعر در وصف یزد

ترجمه اشعار پابلو نرودا

پاهایت رودی از تداوم

چونان رقاصه ای که با جاروبی می آویزد

شعر خانه , شعر در مورد خانه , شعر درباره خانه , شعر در وصف خانه

ترجمه شعر پابلو نرودا

امروز در رگ هایم

خون تو جاری است

جریانی لطیف

ساده

و ابدی

شعر روزگار , شعر در مورد روزگار , شعر درباره روزگار , شعر در وصف روزگار

اشعار پابلو نرودا ترجمه شاملو

می توانم امشب غمناک ترین سطرها را بنویسم.

مثلن بنویسم: ” شب شکسته است

وَ تکه تکه می شوند آن ستارگان در دور دست و بر باد می روند.”

شب- باد، در آسمان می پیچد و می خواند.

شعر صلح و آشتی , شعر در مورد صلح و آشتی , شعر درباره صلح و آشتی , شعر در وصف صلح و آشتی

اشعار پابلو نرودا با ترجمه شاملو

می توانم امشب غمناک ترین سطرها را بنویسم.

عاشق اش بودم و گاهی هم عاشق ام می شد.

در شبی این چنین به آغوش اش کشیدم.

بوسیدم اش بسیار و بسیار زیر آسمان بی انتها.

عاشق ام بود و گاهی هم عاشق اش می شدم.

چه گونه می توانستم عاشق آن چشمان درشتِ خاموش اش نباشم.

شعر حضرت ابوالفضل العباس , شعر در مورد حضرت ابوالفضل العباس , شعر درباره حضرت ابوالفضل العباس , شعر در وصف حضرت ابوالفضل العباس

شعر پابلو نرودا

می توانم امشب غمناک ترین سطرها را بنویسم.

برای درکِ این که ندارم اش، برای حسِ این که گم اش کرده ام.

می شنوم این شب بلند را، که بی او طولانی تر.

بر روح می نشیند این سطرها، مثل شبنم که بر علف.

شعر ثروت , شعر در مورد ثروت , شعر درباره ثروت , شعر در وصف ثروت

پابلو نرودا

دیگر چه اهمیت دارد، که نتواستم نگه اش دارم.

شب شکسته ست و او کنارم نیست.

شعر حضرت فاطمه , شعر در مورد حضرت فاطمه , شعر درباره حضرت فاطمه , شعر در وصف حضرت فاطمه

پابلو نرودا اشعار

این تمام ماجراست. کسی در دور دست می خواند. در دور دست،

روح ام را یارای نبودن اش نیست.

که انگار در تقلای یافتن اش چشمانم دو دو می زند.

که قلبم می جویدش: اوکنارم نیست.

شعر حضرت زینب , شعر در مورد حضرت زینب , شعر درباره حضرت زینب , شعر در وصف حضرت زینب

پابلو نرودا احمد شاملو

شبی شبیه بر همان شاخ ساران به صبح می رسد.

مای آن زمان، شبیه حالِِ ما نیست.

شعر ماه آبان , شعر در مورد ماه آبان , شعر درباره ماه آبان , شعر در وصف ماه آبان

پابلو نرودا شاعر شیلیایی

بی گمان، عاشقش نیستم اکنون، اما چه گونه زمانی بودم.

برای رسیدنِ به او، صدایم، به تقلای جستجوی باد است.

بوسه های دیگران بر لبانش، چون بوسه های من.

صدایش، تن مرمرین اش، چشمان بی انتهایش.

شعر ماه آذر , شعر در مورد ماه آذر , شعر درباره ماه آذر , شعر در وصف ماه آذر

پابلو نرودا ویکی پدیا

بی گمان، عاشق اش نیستم اکنون شاید اما باشم.

عشق کوتاه است؛ از یاد بردن اش چه طولانی.

از آن شب ها که در آغوش می کشیدم اش دیگر،

روحم را یارای نبودن اش نیست.

شعر تواضع , شعر در مورد تواضع , شعر درباره تواضع , شعر در وصف تواضع

پابلو نرودا Pdf

هرچند این واپسین عذابی است که مرا دچارش می کند،

و این واپسین سطرهایی ست که برایش می نویسم.

شعر مو , شعر در مورد مو , شعر درباره مو , شعر در وصف مو

پستچی پابلو نرودا

در پی نشانی از توام

نشانی ساده

میان این رود مواج

که هزاران زن، از آن درگذرند.

شعر تابستان , شعر در مورد تابستان , شعر درباره تابستان , شعر در وصف تابستان

شعر پابلو نرودا ترجمه احمد شاملو

نشانی از چشمانت

آنگاه که خجالت می کشند

وقتی که نور را حتی

از خود عبور می دهند.

شعر یلدا , شعر در مورد یلدا , شعر درباره یلدا , شعر در وصف یلدا

شعری از پابلو نرودا با ترجمه احمد شاملو

ناخن هایت، عموزاده های گیلاس اند

و من

گاه در این اندیشه ام که کاش

می شد خراشم می دادند

وقتی که تو را می بوسیدم.

شعر اعتماد , شعر در مورد اعتماد , شعر درباره اعتماد , شعر در وصف اعتماد

فیلم پستچی پابلو نرودا

در پی نشانی از توام

اما هیچ کس

به آهنگ تو نیست

یا به روشنایی ات

میان این رود مواج

که هزاران زن

از آن در گذرند.

شعر روزه , شعر در مورد روزه , شعر درباره روزه , شعر در وصف روزه

داستان پستچی پابلو نرودا

سراسر

تو کاملی

و من ادامه ات می دهم

چونان رودی که به دریایی از شکوه زنانه

در گذر است.

شعر سفر , شعر در مورد سفر , شعر درباره سفر , شعر در وصف سفر

اشعار پابلو نرودا

دوستت نمی دارم چنان که گل سرخی باشی از نمک

زبرجد باشی یا پرتاب آتشی از درون گل میخک

شعر ماه شهریور , شعر در مورد ماه شهریور , شعر درباره ماه شهریور , شعر در وصف ماه شهریور

ترجمه اشعار پابلو نرودا

دوستت می دارم آن چنان که گاهی چیزهای غریبی را

میان سایه و روح با رمز و راز دوست می دارند

شعر طبیعت , شعر در مورد طبیعت , شعر درباره طبیعت , شعر در وصف طبیعت

ترجمه شعر پابلو نرودا

تو را دوست دارم

همانند گلی

که هرگز شکفته نشد ولی

در خود نور پنهان گلی را دارد.

شعر ماه تیر , شعر در مورد ماه تیر , شعر درباره ماه تیر , شعر در وصف ماه تیر

اشعار پابلو نرودا ترجمه شاملو

ممنون از عشق تو

شمیم راستینی از عطر

برخاسته از زمین

که می روید در روحم سیاه

شعر امام محمد باقر , شعر در مورد امام محمد باقر , شعر درباره امام محمد باقر , شعر در وصف امام محمد باقر

اشعار پابلو نرودا با ترجمه شاملو

دوستت می دارم بی آنکه بدانم چه وقت و چگونه و از کجا

دوستت می دارم ساده و بی پیرایه، بی هیچ سد و غروری؛

شعر پدر و دختر, شعر در مورد پدر و دختر, شعر درباره پدر و دختر, شعر در وصف پدر و دختر

پابلو نرودا

این گونه دوست می دارمت،

چرا که برای عشق ورزیدن راهی جز این نمی دانم

که در آن

من وجود ندارم

و تو…

شعر زن, شعر در مورد زن, شعر درباره زن, شعر در وصف زن

شعر پابلو نرودا

چنان نزدیکی که دستهای تو

روی سینه ام، دست من است

شعر توبه , شعر در مورد توبه , شعر در وصف توبه , شعر درباره توبه

پابلو نرودا اشعار

چنان نزدیکی که چشمهایت بهم می آیند

وقتی به خواب میروم…

شعر زیبایی , شعر در مورد زیبایی , شعر در وصف زیبایی , شعر درباره زیبایی

پابلو نرودا احمد شاملو

نان را از من بگیر، اگر می خواهی،

هوا را از من بگیر، اما

خنده ات را نه.

شعر زلف , شعر در مورد زلف , شعر در وصف زلف , شعر درباره زلف

پابلو نرودا شاعر شیلیایی

گل سرخ را از من مگیر

سوسنی را که می کاری،

آبی را که به ناگاه

در شادی تو سرریز می کند،

موجی ناگهانی از نقره را

که در تو می زاید.

شعر نامردی , شعر در مورد نامردی , شعر در وصف نامردی , شعر درباره نامردی

پابلو نرودا ویکی پدیا

از پس نبردی سخت باز می گردم

با چشمانی خسته

که دنیا را دیده است

بی هیچ دگرگونی،

اما خنده ات که رها می شود

و پرواز کنان در آسمان مرا می جوید

تمامی درهای زندگی را

به رویم می گشاید.

شعر وفاداری , شعر در مورد وفاداری , شعر در وصف وفاداری , شعر درباره وفاداری

پابلو نرودا Pdf

عشق من، خنده ی تو

در تاریک ترین لحظه ها می شکفد

و اگر دیدی به ناگاه

خون من بر سنگ فرش خیابان جاری ست،

بخند، زیرا خنده ی تو

برای دستان من

شمشیری است آخته.

شعر هنر و هنرمند , شعر در مورد هنر و هنرمند , شعر در وصف هنر و هنرمند , شعر درباره هنر و هنرمند

پستچی پابلو نرودا

خنده ی تو، در پائیز

در کناره ی دریا

موج کف آلوده اش را

باید برفرازد،

و در بهاران، عشق من،

خنده ات را می خواهم

چون گلی که در انتظارش بودم،

گل آبی، گل سرخٍ

کشورم که مرا می خواند.

شعر وداع , شعر در مورد وداع , شعر در وصف وداع , شعر درباره وداع

شعر پابلو نرودا ترجمه احمد شاملو

بخند بر شب

بر روز، بر ماه،

بخند بر پیچاپیچ خیابان های جزیره،

بر این پسربچه ی کم رو

که دوستت دارد،

اما آنگاه که چشم می گشایم و می بندم،

آنگاه که پاهایم می روند و باز می گردند،

نان را، هوا را،

روشنی را، بهار را،

از من بگیر

اما خنده ات را هرگز

تا چشم از دنیا نبندم.

شعر هجرت , شعر در مورد هجرت , شعر در وصف هجرت , شعر درباره هجرت

شعری از پابلو نرودا با ترجمه احمد شاملو

به کسی که دوستش داری

بگو که چقدر بهش علاقه داری

و چقدر در زندگی براش ارزش قائل هستی

چون زمانی که از دستش بدی

مهم نیست که چقدر بلند فریاد بزنی

او دیگر صدایت را نخواهد شنید…!

شعر همدلی , شعر در مورد همدلی , شعر در وصف همدلی , شعر درباره همدلی

فیلم پستچی پابلو نرودا

ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻡ ﭼﮕﻮﻧﻪ می گذرد،

ﻋﺎﺷﻖ ﺁﻥ ﺧﺎﻃﺮﺍﺗﯽ ﻫﺴﺘﻢ ﮐﻪ

ﺗﺼﺎﺩﻓﯽ ﺍﺯ ﺫﻫﻨﻢ ﻋﺒﻮﺭ می کنند

ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﻟﺒﺨﻨﺪﻡ می شوند

شعر یمن , شعر در مورد یمن , شعر در وصف یمن , شعر درباره یمن

داستان پستچی پابلو نرودا

تو را بانو نامیده‌ام.

بسیارند از تو بلندتر، بلندتر

بسیارند از تو زلال‌تر، زلال‌تر

اما بانو تویی

شعر یادگاری , شعر در مورد یادگاری , شعر در وصف یادگاری , شعر درباره یادگاری

اشعار پابلو نرودا

از خیابان که می‌گذری

نگاه کسی را به دنبال نمی‌کشانی

کسی تاج بلورینت را نمی‌بیند

کسی بر فرش سرخ ِ زیر پایت

نگاهی نمی‌افکند.

شعر بهار , شعر در مورد بهار , شعر در وصف بهار , شعر درباره بهار

ترجمه اشعار پابلو نرودا

و زمانی که پدیدار می‌شوی

تمامی رودخانه‌ها به نغمه در‌می‌آیند

شعر راه , شعر در مورد راه , شعر در وصف راه , شعر درباره راه

ترجمه شعر پابلو نرودا

در تن من

زنگ‌ها آسمان را می‌لرزانند

تنها تو و من

تنها تو و من، عشق ِمن

به آن گوش می‌سپریم.

اشعار پابلو نرودا